تمدن ی مدینه فاضله انسانهای آینده

با توجه به اهمیت محتوای وبلاگ تمدن ی مدینه فاضله انسانهای آینده خواهشمند است چنانچه عناوین و مطالب مندرج را نا مناسب و خلاف موازین اخلاقی و یا قوانین می دانید بر روی گزینه درخواست حذف کلیک نمائید. بدیهی است مسئولیت کلیه اطلاعات پست و وبلاگ نمایش داده شده با عنوان تمدن ی مدینه فاضله انسانهای آینده برعهده مرجع و منبع اصلی آن میباشد. و وبلاگ یاس هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

2-ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور

امروز در جامعه ما تمام این اصول ش ته شده است به نظر من یکی از دلائل رشد ناهنجاری های اعتقادی و دینی مردم ما همین می باشد. امروز کار مرد در بیرون از خانه یک اصل نمی باشد بلکه دوش تا دوش کار ن و مردان در جامعه اصل شده است حتی امروز کار بیرون برای خانم ها بیشتر از آقایان است اگر باورتان نمی شود می توانید به اگهی های کار مراجعه کنید تا این مسئله برای شما روشن گردد. خوب این مسئله زمینه خوبی را برای رشد بین دو جنس آماده می کند و سن ازدواج و آمار طلاق را بالا می برد.

دومین اصل نیز در جامعه امروز ش ته شده و متأسفانه مردان دیگر مثل سابق به دنبال کار نمی روند و بیکاری را به سر کار رفتن ترجیح می دهند و البته متأسفانه زمینه کار نیز برای آقایان کم شده است و این نیز مفاسد خود را به همراه دارد.

ادامه مطلب
برچسب ها : 2-ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور - جامعه
2-ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور جامعه
پیشرفت تا چه اندازه؟؟؟؟

پیشرفت تا چه اندازه؟؟؟؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من در ابتدا فکر می که هدف از احیاء تمدن ی به وجود آمدن یک یا چند کشور با معیارهای ی و البته بسیار پیشرفته در عالیترین سطح جهانی می باشد و فکر می که برای رسیدن به این هدف باید با تمام ابرازهای ممکن عمل نمود.

ولی امروز نظر خود را تغییر دادم به نظر من مدرن سازی صرف کشور امکان دارد به مبانی اخلاقی و دینی جامعه لطمه بزند در حالی که حفظ این مبانی از ذاتیات تمدن ی می باشد و بدون آن تمدن ی دیگر معنایی ندارد پس اص دادن به پیشرفت درست نیست و باید پیشرفت دانش و فن آوری در حد ضرورت آن برای یک کشور ی مورد توجه باشد و البته برای آن جهد و تلاش عظیم صورت گیرد تا به پیشرفت مورد نظر رسید و در سایر پیشرفت ها باید با احتیاط طی مسیر نمود.

به نظر من پیشرفت دانش و فن آوری در تمدن ی فقط در دو عرصه در حد ضرورت است.

1ـ پیشرفت اول در خودکفایی صنایع نظامی می باشد ولی این پیشرفت باید سه خصوصیت و صفت داشته باشد و البته یک نتیجه بسیار مهم را نیز دربرداشته باشد حال آن صفات چه می باشد؟؟؟

صفت اول پیشرفت نظامی، این مبحث می باشد که با نگرش بومی سازی کامل تجهیزات صورت گیرد به طوری که اگر آن کشور تحریم شد دچار مشکل در تولیدات نظامی نشود. صفت دوم این می باشد که این پیشرفت ها باید با خلاقیت فکری دانشمندان کشور صورت گیرد نه اینکه به کپی سازی و ی مع دل خوش شود. و صفت سوم نیز این می باشد که این پیشرفت ها باید با فرهنگ جهاد و شهادت سنخ باشد. و البته آنچه که باید بیان شود نتیجه مهمی است که این پیشرفت ها باید دربرداشته باشد و آن، این مطلب می باشد که هیچ کشور متخاصمی چشم طمع برای حمله به کشور نداشته باشد نه تنها این نتیجه مهم می نماید بلکه حتی، جرأت تهدید به حمله نظامی را نیز به خود ندهد نه اینکه همیشه بر طبل حمله خود با غره بکوبند.

ادامه مطلب
برچسب ها : پیشرفت تا چه اندازه؟؟؟؟ - پیشرفت ,کشور , ی ,تمدن ,البته ,نتیجه ,تمدن ی ,صورت گیرد ,دربرداشته باشد ,پیشرفت دانش
پیشرفت تا چه اندازه؟؟؟؟ پیشرفت ,کشور , ی ,تمدن ,البته ,نتیجه ,تمدن ی ,صورت گیرد ,دربرداشته باشد ,پیشرفت دانش
1-ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور

1ـ ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امروزه ناهنجاری های دینی بسیاری در جامعه ما دیده می شود از بدحج گرفته تا بالا رفتن سن ازدواج و کاهش زاد و ولد و افزایش طلاق و رشد جرم و جرائم که متأسفانه جامعه ما را درگیر خود کرده است به راستی علت این قضایا چه می باشد؟؟؟

بنده معتقد هستم که یکی از دلائل مهم این قضیه ش ته شدن ساختار سنتی کشور ما می باشد به نظر من اگر در جامعه ای ساختار سنتی آن جامعه حفظ شود حتی اگر در آن جامعه مراکز فساد و فحشاء باشد و دسترسی مردم هم به آن به سهولت باشد بسیار سخت جامعه به قهقری می رود ولی اگر در جامعه ساختار های سنتی ش ته شود حتی اگر مراکز فساد نیز در اختیار مردم نباشد باز جامعه به ابتذال کشیده می شود.

خوب شاید برای شما مورد سؤال باشد که این ساختار سنتی جامعه چیست؟؟؟

من آن را این گونه تعریف می نمایم: رعایت اصل های که در یک جامعه باید رعایت شود.

حال این اصل ها چه می باشد؟؟؟؟ بنده به توضیح این اصل های می پردازم.

 یکی از این اصل ها که در یک جامعه سنتی مورد تأکید است این مطلب می باشد که کار در بیرون از خانه وظیفه مردان می باشد مگر بعضی از کارهای که طبق شریعت، خانم ها باید آن را انجام دهند.

حکومت نیز باید این اصل را بسیار مهم بداند و تمام تلاش خود را به ج دهد که مشکل اشتغال مردان در جامعه حل شود و شغلی با آینده کاری مطمئن در اختیار آنها قرار گیرد زیرا بیکاری مردان در جامعه، سم مهلکی است که به بنیاد دینی و مذهبی جامعه لطمه می زند.

اما اصل دوم این می باشد که باید به مردان جامعه مان این را بخوارنیم که یک مرد نباید بیکار بماند و باید همواره به دنبال کار باشد یادم است که در یک مطلب ادبی قدیمی که در دبیرستان می خوانیدم، که خبر از جامعه سنتی آن زمان می داد نویسنده یک مطلب را با این مفهوم بیان می داشت که ما هر چه سال های درسی را به جلو می رفتیم کلاس های درس مان خلوت تر می شود زیرا بچه ها به دست آوردن نان سنگک را مهمتر می دانستند. البته من این مطلب ادبی را برای غلو در این اصل بیان نمودم نه بیشتر.

ادامه مطلب
برچسب ها : 1-ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور - جامعه ,سنتی ,ساختار ,مطلب ,مردان ,دینی ,ساختار سنتی ,سنتی جامعه ,مطلب ادبی ,جامعه سنتی ,مبانی دینی
1-ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور جامعه ,سنتی ,ساختار ,مطلب ,مردان ,دینی ,ساختار سنتی ,سنتی جامعه ,مطلب ادبی ,جامعه سنتی ,مبانی دینی
2-ساختار سنتی چامعه و حفظ مبانی دینی در کشور

امروز در جامعه ما تمام این اصول ش ته شده است به نظر من یکی از دلائل رشد ناهنجاری های اعتقادی و دینی مردم ما همین می باشد. امروز کار مرد در بیرون از خانه یک اصل نمی باشد بلکه دوش تا دوش کار ن و مردان در جامعه اصل شده است حتی امروز کار بیرون برای خانم ها بیشتر از آقایان است اگر باورتان نمی شود می توانید به اگهی های کار مراجعه کنید تا این مسئله برای شما روشن گردد. خوب این مسئله زمینه خوبی را برای رشد بین دو جنس آماده می کند و سن ازدواج و آمار طلاق را بالا می برد.

دومین اصل نیز در جامعه امروز ش ته شده و متأسفانه مردان دیگر مثل سابق به دنبال کار نمی روند و بیکاری را به سر کار رفتن ترجیح می دهند و البته متأسفانه زمینه کار نیز برای آقایان کم شده است و این نیز مفاسد خود را به همراه دارد.

ادامه مطلب
برچسب ها : 2-ساختار سنتی چامعه و حفظ مبانی دینی در کشور - جامعه
2-ساختار سنتی چامعه و حفظ مبانی دینی در کشور جامعه
ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور

ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امروزه ناهنجاری های دینی بسیاری در جامعه ما دیده می شود از بدحج گرفته تا بالا رفتن سن ازدواج و کاهش زاد و ولد و افزایش طلاق و رشد جرم و جرائم که متأسفانه جامعه ما را درگیر خود کرده است به راستی علت این قضایا چه می باشد؟؟؟

بنده معتقد هستم که یکی از دلائل مهم این قضیه ش ته شدن ساختار سنتی کشور ما می باشد به نظر من اگر در جامعه ای ساختار سنتی آن جامعه حفظ شود حتی اگر در آن جامعه مراکز فساد و فحشاء باشد و دسترسی مردم هم به آن به سهولت باشد بسیار سخت جامعه به قهقری می رود ولی اگر در جامعه ساختار های سنتی ش ته شود حتی اگر مراکز فساد نیز در اختیار مردم نباشد باز جامعه به ابتذال کشیده می شود.

خوب شاید برای شما مورد سؤال باشد که این ساختار سنتی جامعه چیست؟؟؟

من آن را این گونه تعریف می نمایم: رعایت اصل های که در یک جامعه باید رعایت شود.

حال این اصل ها چه می باشد؟؟؟؟ بنده به توضیح این اصل های می پردازم.

 یکی از این اصل ها که در یک جامعه سنتی مورد تأکید است این مطلب می باشد که کار در بیرون از خانه وظیفه مردان می باشد مگر بعضی از کارهای که طبق شریعت، خانم ها باید آن را انجام دهند.

حکومت نیز باید این اصل را بسیار مهم بداند و تمام تلاش خود را به ج دهد که مشکل اشتغال مردان در جامعه حل شود و شغلی با آینده کاری مطمئن در اختیار آنها قرار گیرد زیرا بیکاری مردان در جامعه، سم مهلکی است که به بنیاد دینی و مذهبی جامعه لطمه می زند.

اما اصل دوم این می باشد که باید به مردان جامعه مان این را بخوارنیم که یک مرد نباید بیکار بماند و باید همواره به دنبال کار باشد یادم است که در یک مطلب ادبی قدیمی که در دبیرستان می خوانیدم، که خبر از جامعه سنتی آن زمان می داد نویسنده یک مطلب را با این مفهوم بیان می داشت که ما هر چه سال های درسی را به جلو می رفتیم کلاس های درس مان خلوت تر می شود زیرا بچه ها به دست آوردن نان سنگک را مهمتر می دانستند. البته من این مطلب ادبی را برای غلو در این اصل بیان نمودم نه بیشتر.

ادامه مطلب
برچسب ها : ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور - جامعه ,سنتی ,ساختار ,مطلب ,مردان ,دینی ,ساختار سنتی ,سنتی جامعه ,مطلب ادبی ,جامعه سنتی ,مبانی دینی
ساختار سنتی جامعه و حفظ مبانی دینی در کشور جامعه ,سنتی ,ساختار ,مطلب ,مردان ,دینی ,ساختار سنتی ,سنتی جامعه ,مطلب ادبی ,جامعه سنتی ,مبانی دینی
تفاوت سه نظریه جبر و تفویض و امر بین الامرین

فرق بین نظریه های جبر و تفویض و امر بین الامرین از طریق یک مثال عامیانه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خوب شما شاید شما شنیده باشید، افعالی که توسط انسان انجام می شود، در مورد آن نظریاتی موجود است.

اشاعره معتقد به جبری بودن افعال انسان هستند و معتزله معتقد به تفویض و یه معتقد به امر بین الامرین می باشند ولی درک اینکه این سه نظریه چه می باشد؟ همیشه برای من سنگین می نمود، تا این که کتاب محزرات آقای سبحانی را خواندم در آنجا یک مثال عامیانه برای فهم این سه نظریه آمده بود که خیلی جالب بود و باعث شد که من این سه نظریه را خوب بفهمم، حال دوست دارم شما نیز از آن آگاه شوید.

ادامه مطلب
برچسب ها : تفاوت سه نظریه جبر و تفویض و امر بین الامرین - نظریه ,معتقد ,تفویض ,الامرین ,مثال عامیانه
تفاوت سه نظریه جبر و تفویض و امر بین الامرین نظریه ,معتقد ,تفویض ,الامرین ,مثال عامیانه
بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی

بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در ابتدا این مطلب را بیان نمایم که دوستان عزیز، مطلب بنده در حقیقت یک مناظره می باشد که برگرفته از یک مناظره واقعی که بین من و یک نفر دیگر به وجود آمد نوشته، و شکل گرفته است.

یک نفر به بنده این مطلب را بیان نمود که آقای محترم، مردم در دنیا غرب در اوج رفاه زندگی می کنند بدون اینکه هیچ مشکلی در زندگی متوجه آنها باشد.

بنده در جواب ایشان این مطلب را بیان ، این که آنها از لحاظ سطح زندگی و رفاه از ما بالاتر هستند را من قبول دارم ولی اینکه شما می فرماید آنجا مدینه فاضله می باشد مورد پذیرش من نمی باشد امروزه جوامع غربی دچار معزلات زیادی هستند که یکی از مهمترین آنها فروپاشی خانواده می باشد.

ادامه مطلب
برچسب ها : بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی - مطلب ,مناظره ,زندگی ,بنده ,بیان ,واقعی ,مناظره واقعی ,جوامع غربی ,بررسی آنچه ,گذرد براساس
بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی مطلب ,مناظره ,زندگی ,بنده ,بیان ,واقعی ,مناظره واقعی ,جوامع غربی ,بررسی آنچه ,گذرد براساس
چگونه اعتبار علمی ها و مراکز علمی کشور خود را بالا ببریم؟؟؟

چگونه اعتبار علمی ها و مراکز علمی کشور خود را بالا ببریم؟؟؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من در این مسئله بسیار فکر که چه راه های برای رشد اعتبار علمی مراکز ی ما مؤثر می باشد؟؟؟ تا بدین طریق بتوانیم کشور را از لحاظ علمی رشد بدهیم و توسعه و پیشرفت  را به دنبال آن برای کشور به ارمغان بیاوریم.

من بعد از شه ها عمیق و زیاد در این مسئله به این نتیجه رسیدم که راه حل، ایجاد رقابت علمی بین های کشور از لحاظ رشد روزافزون، در اعتبار علمی ها است که این اعتبار علمی از طریق دادن مقاله ها و تحقیقات علمی بیشتر و معرفی نخبگان بزرگ که خدمات عظیمی در عرصه دانش و فن آوری به جهان بشریت کرده اند حاصل می شود.

ادامه مطلب
برچسب ها : چگونه اعتبار علمی ها و مراکز علمی کشور خود را بالا ببریم؟؟؟ - علمی ,اعتبار ,کشور , ,مراکز ,اعتبار علمی ,علمی ,بالا ببریم؟؟؟ ,علمی کشور ,مراکز علمی
چگونه اعتبار علمی ها و مراکز علمی کشور خود را بالا ببریم؟؟؟ علمی ,اعتبار ,کشور , ,مراکز ,اعتبار علمی ,علمی ,بالا ببریم؟؟؟ ,علمی کشور ,مراکز علمی
تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره واقعی

تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره واقعی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در ابتدا این مطلب را بیان نمایم که دوستان عزیز، مطلب بنده در حقیقت یک مناظره می باشد که برگرفته از یک مناظره واقعی که بین من و یک نفر دیگر به وجود آمد نوشته، و شکل گرفته است.

روزی یک نفر به بنده از خدمات رضا خان به عنوان شاه مملکت، تعریف نمود او می گفت که ب رضا خان برای ما و نیروی نظامی نوین و طرح جامعه شهری و توسعه راه ها و غیره را به همراه آورد به طور کل فقط از او تعریف نمود.

بنده در جواب ایشان فرمودم که رضا خان هر کاری هم برای کشور انجام داد به نظر بنده فقط ظاهرسازی بود یعنی فقط کشور را در صورت و فقط در صورت به سبک غربی مدرن کرد ولی ما پیشرفت عمقی نیافتیم پیشرفتی که ما را به عنوان یک قدرت واقعی صنعتی و علمی و اقتصادی در دنیا مطرح کند بنابرین کشور ما ظاهر مدرن خود را که فقط ظاهر بود به بهای بخسی یعنی در قبال خام صادر منابع طبیعی و ثروت های ملی اش از جهان غرب یداری نمود در حالی که این جامعه به اصطلاح مدرن از درون به راستی که پوک بود و اگر نتیجه ای مثلا از هایش داشت یعنی همان نخبگان ی، آنها نیز به کشورهای غربی می رفتند بنابرین از این طریق نیز نفعی برای ملت حاصل نمی شد یعنی این تمدن مدرن تبدیل به توری غربی برای شکار نخبگانی شده بود که با پول ملت ایران درس خوانده بودند و به وت علمی رسیده بودند.

ادامه مطلب
برچسب ها : تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره واقعی - مناظره ,بنده ,مدرن ,یعنی ,واقعی ,غربی ,مناظره واقعی ,تعریف نمود ,خانی براساس ,تحلیلی تاریخی
تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره واقعی مناظره ,بنده ,مدرن ,یعنی ,واقعی ,غربی ,مناظره واقعی ,تعریف نمود ,خانی براساس ,تحلیلی تاریخی
بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی

بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در ابتدا این مطلب را بیان نمایم که دوستان عزیز، مطلب بنده در حقیقت یک مناظره می باشد که برگرفته از یک مناظره واقعی که بین من و یک نفر دیگر به وجود آمد نوشته، و شکل گرفته است.

یک نفر به بنده این مطلب را بیان نمود که آقای محترم، مردم در دنیا غرب در اوج رفاه زندگی می کنند بدون اینکه هیچ مشکلی در زندگی متوجه آنها باشد.

بنده در جواب ایشان این مطلب را بیان ، این که آنها از لحاظ سطح زندگی و رفاه از ما بالاتر هستند را من قبول دارم ولی اینک شما می فرماید آنجا مدینه فاضله می باشد مورد پذیرش من نمی باشد امروزه جوامع غربی دچار معزلات زیادی هستند که یکی از مهمترین آنها فروپاشی خانواده می باشد.

ادامه مطلب
برچسب ها : بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی - مطلب ,مناظره ,زندگی ,بنده ,بیان ,واقعی ,مناظره واقعی ,جوامع غربی ,بررسی آنچه ,گذرد براساس
بررسی آنچه در جوامع غربی می گذرد براساس یک مناظره واقعی مطلب ,مناظره ,زندگی ,بنده ,بیان ,واقعی ,مناظره واقعی ,جوامع غربی ,بررسی آنچه ,گذرد براساس
چگونه از درس بهره وافی را ببریم

چگونه از درس بهره وافی را ببریم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سابقا بیان نمودیم که یکی از راه های بیشتر ماندن مباحث درسی در حافظه ما این می باشد، درسی را که از آموخته ایم براساس فهمی که از درس یافته ایم بعد از کلاس تقریر نمایم.

خوب یکی از پایه های این روش فهم خوب درس از می باشد حال برای فهم بهتر درس باید چه کارهای صورت گیرد؟ من در اینجا علاقه دارم تجربیاتی را که در این مورد دارم در اختیار دوستان قرار دهم.

 خوب، این روش ها از این قرار می باشد.

ادامه مطلب
برچسب ها : چگونه از درس بهره وافی را ببریم - ,بهره وافی , بهره
چگونه از درس بهره وافی را ببریم ,بهره وافی , بهره
روش های که به وسیله آن می شود مطالب و مباحث را به مدت بیشتری در ذهن نگه داشت

روش های که به وسیله آن می شود مطالب و مباحث را به مدت بیشتری در ذهن نگه داشت

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من می خواهیم در اینجا برای شما روش های را که خود در مورد به یاد نگه داشتن مطالب تجربه کرده، آموزش دهم بنابرین دوستان عزیز، علاقه دارم که به مطالب من توجه کنید.

روش اول: خوب این روش را فکر کنم که همه شما بدانید یا حداقل نامش به گوش شما رسیده یا آن را به طور ناخوادگاه انجام داده باشید این روش یکی از بهترین روش ها برای به یاد ماندن بیشتر مطالب در ذهن است.

خوب، این روش به نام روش کاربردی مطالب معروف است در این روش فرد قواعدی را که آموخته است سعی می کند که در جاهایی که این قواعد کاربرد دارد به وسیله شیدن، پیاده نماید مثلا ما در دوران کنکور یا تلاش و کوشش خود را این قرار داده بودیم که قواعد فیزیک یا ریاضی یا شیمی را در تمرین هایی که به ما می دادند پیاده کنیم یا در دوران طلبگی تلاش و کوشش خود را این قرار داده بودیم، قواعدی را که در علم صرف و نحو یاد گرفته بودیم را در متون عربی که می خوانیدیم پیاده کنیم و البته، همچنین قواعد منطق را در مناظرات علمی خود لحاظ داریم.

ادامه مطلب
برچسب ها : روش های که به وسیله آن می شود مطالب و مباحث را به مدت بیشتری در ذهن نگه داشت - مطالب ,پیاده ,قواعد ,داده ,وسیله ,پیاده کنیم ,قرار داده
روش های که به وسیله آن می شود مطالب و مباحث را به مدت بیشتری در ذهن نگه داشت مطالب ,پیاده ,قواعد ,داده ,وسیله ,پیاده کنیم ,قرار داده
برخی ثروتمندان

«یوم یحمی علیها فی نار جهنم فتکوی بها جباههم و جنوبهم و ظهورهم هذا ما کنزتم لأنفسکم فذوقوا ما کنتم تکنزون»                                     آیه 35 سوره توبه                

روزی که آنها را در میان آتش دوزخ بتابانند و به آن وسیله چهره ها و پهلوها و پشت هایشان را داغ نهند (به آنها گفته می شود) این همان پول هایی است که برای خود اندوخته بودید، اکنون بچشید آنچه می اندوختید.

به چه دلیلی در این آیه از قرآن این سه عضو از اندام این گروه از ثروتمندان یعنی چهره و پهلو و پشت مورد عذاب واقع می شود؟؟؟؟

دو تفسیر در جواب این سؤال مطرح است که به بیان آنها می پردازیم.

ادامه مطلب
برچسب ها : برخی ثروتمندان
برخی ثروتمندان
تفاوت های قتل عمد و شبه عمد و خطئی

قتل عمد و شبه عمد و خطئی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شاید از خود پرسیده باشید که تفاوت قتل عمد و قتل شبه عمد و قتل خطائی در چه می باشد؟ و چگونه فاضی از شواهد امر پی به عمد بودن یا نبودن آن می برد؟ در این مطلب بنده می خواهم تفاوت این سه قتل، و حکم آن را برای شما بیان نمایم.

قتل خطئی: در این نوع قتل، قاتل قصد کشتن مقتول را ندارد و همچنین قصد انجام هیچ فعلی را روی مقتول ندارد بلکه فعل او خطئا و به طور تصادفی روی مقتول انجام می شود و باعث مرگ او می گردد مانند آنکه فردی برای زدن کلاغی سنگی را پرتاب کند و ناگهان آن سنگ به سر فردی دیگری برخورد د و کشته شود در این نوع قتل، دیه مقتول بر عهده عاقله قاتل است و از آنها این دیه گرفته می شود و به اولیاء دم داده می شود.

ادامه مطلب
برچسب ها : تفاوت های قتل عمد و شبه عمد و خطئی - مقتول ,قتل، ,تفاوت ,خطئی
تفاوت های قتل عمد و شبه عمد و خطئی مقتول ,قتل، ,تفاوت ,خطئی
بحثی اصولی با مثالی عامیانه

تفاوت سه نظریه سببیت و طریقیت و سلوکیه به وسیله مثال های عامیانه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به فرض اگر اماره ای  به دست ما برسد که طبق آن اماره شارع مقدس فرموده است که در منطقه گ ار قم گنجی نهفته است و البته، ما می دانیم که شارع دستور داده که به دنبال گنج بروید و البته این را هم می دانیم که در این مسیر شارع عمل به اماره را نیز برای ما حجت کرده است حال ما می رویم به منطقه گ ار قم، اگر گنج را یافتیم فبها، و اگر گنجی یافت نشد طبق مذهب اشاعره و معتزله که همان سببیت است بر شارع مقدس واجب است که در آنجا گنجی قرار بدهد ولی طبق مشهور مذهب یه که همان طرقیت است دیگر چیزی دست ما را نگرفته و البته در اینجا که چیزی دست ما را نگرفته است به خاطر تبعیت از دستور شارع در عمل به اماره، در نزد شارع معذور هم می باشیم و تمام. و طبق نظر شیخ انصاری که همان نظریه سلوکیه می باشد در اینجایی که گنجی یافت نشد، شارع مقدس به ما هدیه ای بابت زحمت به گ ار رفتن می دهد.

حال که تفاوت این سه مسلک مشخص شد به بیان تفاوت بین سببیت معتزله و سببیت اشاعره از طریق یک مثال عامیانه می پردازیم.

ادامه مطلب
برچسب ها : بحثی اصولی با مثالی عامیانه - شارع ,گنجی ,سببیت ,گ ار ,مقدس ,اماره ,شارع مقدس ,گنجی یافت ,منطقه گ ار
بحثی اصولی با مثالی عامیانه شارع ,گنجی ,سببیت ,گ ار ,مقدس ,اماره ,شارع مقدس ,گنجی یافت ,منطقه گ ار
برخی انسان ها

«یوم یحمی علیها فی نار جهنم فتکوی بها جباههم و جنوبهم و ظهورهم هذا ما کنزتم لأنفسکم فذوقوا ما کنتم تکنزون»                                     آیه 35 سوره توبه                

روزی که آنها را در میان آتش دوزخ بتابانند و به آن وسیله چهره ها و پهلوها و پشت هایشان را داغ نهند (به آنها گفته می شود) این همان پول هایی است که برای خود اندوخته بودید، اکنون بچشید آنچه می اندوختید.

به چه دلیلی در این آیه از قرآن این سه عضو از اندام این گروه از ثروتمندان یعنی چهره و پهلو و پشت مورد عذاب واقع می شود؟؟؟؟

دو تفسیر در جواب این سؤال مطرح است که به بیان آنها می پردازیم.

ادامه مطلب
برچسب ها : برخی انسان ها
برخی انسان ها
تفاوت های قتل عمد و شبه عمد و خطئی

قتل عمد و شبه عمد و خطئی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شاید از خود پرسیده باشید که تفاوت قتل عمد و قتل شبه عمد و قتل خطائی در چه می باشد؟ و چگونه فاضی از شواهد امر پی به عمد بودن یا نبودن آن می برد؟ در این مطلب بنده می خواهم تفاوت این سه قتل، و حکم آن را برای شما بیان نمایم.

قتل خطئی: در این نوع قتل، قاتل قصد کشتن مقتول را ندارد و همچنین قصد انجام هیچ فعلی را روی مقتول ندارد بلکه فعل او خطئا و به طور تصادفی روی مقتول انجام می شود و باعث مرگ او می گردد مانند آنکه فردی برای زدن کلاغی سنگی را پرتاب کند و ناگهان آن سنگ به سر فردی دیگری برخورد د و کشته شود در این نوع قتل، دیه مقتول بر عهده عاقله قاتل است و از آنها این دیه گرفته می شود و به اولیاء دم داده می شود.

ادامه مطلب
برچسب ها : تفاوت های قتل عمد و شبه عمد و خطئی - مقتول ,قتل، ,تفاوت ,خطئی
تفاوت های قتل عمد و شبه عمد و خطئی مقتول ,قتل، ,تفاوت ,خطئی
1ـ را ارهای حل معزل بیکاری

روایتی از اول شیعیان: اگر شغل خستگی و رنج دارد، بیکاری مدام نیز مایه فساد و تباهی است.

1ـ را ارهای حل معزل بیکاری

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ببینید آقایان، امروز جامعه ما دچار معزل دردناکی به نام بیکاری شده است که عوارض خیلی بدی را در جامعه ما گذاشته است متأسفانه اگر در خانواده های متوسط جامعه نظری بیندازیم می بینیم که در هر خانواده ای افرادی هستند که بیکار می باشند این بیکاری منجر به ناهنجاری ها اجتماعی در کشور می شود که از جمله مهمترین آنها بالا رفتن سن ازدواج و کاهش زاد و ولد و بیماری ها روحی و روانی برای جوانان کشور و غیره می شود که خود می دانید.

من همیشه به این مسئله فکر می که به چه علتی این رشد بیکاری در کشور ایجاد شد؟ روزی در همین شهر قم کارخانه های بزرگ نساجی مانند ایران ترمه و تورینه با هزاران کارگر فعال بود ولی بعد از مدتی این کارخانه های بزرگ ورش ته شدند و نیروی کار فراوانی بیکار شدند.

ادامه مطلب
برچسب ها : 1ـ را ارهای حل معزل بیکاری - بیکاری ,کشور ,معزل ,جامعه ,معزل بیکاری
1ـ را ارهای حل معزل بیکاری بیکاری ,کشور ,معزل ,جامعه ,معزل بیکاری
2ـ را ارهای حل معزل بیکاری

روایتی از اول شیعیان: اگر شغل خستگی و رنج دارد، بیکاری مدام نیز مایه فساد و تباهی است.

2ـ را ارهای حل معزل بیکاری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ببینید، اقتصاددان علت رشد بیکاری در کشور را در این می دانند که کارخانجات و کلا صنعت ایران توان رقابتی خود را در بازار چه از نوع داخلی آن باشد و چه از نوع خارجی آن، را ندارند و برای آنکه این صنعت دچار ورش تگی نشود ت با وضع تعرفه ها بالا در گمرک و حتی جلوگیری از واردات کالاها خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود از صنعت داخل و ورش تی آنها جلوگیری می کند و این سیاست سالیان متمادی در ایران اجراء می شود اقتصاددانان به این سیاست انتقاد دارند آنها معتقدند که کنترل گمرک برای یک مدت کوتاه برای جان گرفتن صنایع داخل خوب است ولی تداوم آن سمی مهلک است به طور کلی این امر عجیبی است که کالای خارجی در کشور ثالث تولید می شود و بعد هزینه حمل از آن کشور تا کشور ما به آن اضافه می شود و حتی هزینه گمرک ما را نیز بر خود می افزاید و بعد به بازار ما می آید ولی کالای داخلی منهای تمام این شرایطی که کالای خارجی دارد باز نمی تواند در بازار داخلی با آن رقابت کند و در نتیجه شرکت داخلی ورش ته می شود.

علت آنکه که شرکت ها و کارخانجات داخلی نمی توانند به رقابت با شرکت ها خارجی بپردازند پس از بررسی های فروان به نظر من این می باشد.

ادامه مطلب
برچسب ها : 2ـ را ارهای حل معزل بیکاری - خارجی ,داخلی ,بیکاری ,کشور ,کالای ,شرکت ,کالای خارجی ,معزل بیکاری
2ـ را ارهای حل معزل بیکاری خارجی ,داخلی ,بیکاری ,کشور ,کالای ,شرکت ,کالای خارجی ,معزل بیکاری
1ـ را ارهای حل معزل بیکاری

1ـ را ارهای حل معزل بیکاری

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ببینید آقایان، امروز جامعه ما دچار معزل دردناکی به نام بیکاری شده است که عوارض خیلی بدی را در جامعه ما گذاشته است متأسفانه اگر در خانواده های متوسط جامعه نظری بیندازیم می بینیم که در هر خانواده ای افرادی هستند که بیکار می باشند این بیکاری منجر به ناهنجاری ها اجتماعی در کشور می شود که از جمله مهمترین آنها بالا رفتن سن ازدواج و کاهش زاد و ولد و بیماری ها روحی و روانی برای جوانان کشور و غیره می شود که خود می دانید.

من همیشه به این مسئله فکر می که به چه علتی این رشد بیکاری در کشور ایجاد شد؟ روزی در همین شهر قم کارخانه های بزرگ نساجی مانند ایران ترمه و تورینه با هزاران کارگر فعال بود ولی بعد از مدتی این کارخانه های بزرگ ورش ته شدند و نیروی کار فراوانی بیکار شدند.

ادامه مطلب
برچسب ها : 1ـ را ارهای حل معزل بیکاری - بیکاری ,کشور ,جامعه ,معزل ,معزل بیکاری
1ـ را ارهای حل معزل بیکاری بیکاری ,کشور ,جامعه ,معزل ,معزل بیکاری
به روز شده ها
اتفاقی
با توجه به اهمیت محتوای سایت خواهشمند است چنانچه عناوین و مطالب مندرج در سایت را نا مناسب و خلاف موازین اخلاقی و یا قوانین می دانید بر روی گزینه درخواست حذف کلیک نمائید. بدیهی است وبلاگ یاس فقط منتشر کننده مطالب با ذکر منبع بوده و هیچ گونه مسولیتی در خصوص مطالب نشر داده شده ندارد.
All rights reserved. © weblogyas 2016-2017